1/15サービスイン!新RefWorksの利用を開始しました / New RefWorks is now available (2019.1.15)

東大所属者は無料で利用できるWeb版の文献管理ツール、RefWorksが新しくなりました。
従来のRefWorksも当面そのまま使えます。

RefWorksは、文献データベース等から本や論文の情報を取り込んで保存・管理
できるWeb版の文献管理ツールです。参考文献リストを自動作成することもできます。
新RefWorksではPDFの取込、Googleドキュメント対応等、新たな機能が追加されています。

■アクセスはこちら
【学内・学外OK】新RefWorks https://refworks.proquest.com/

はじめてRefWorksを利用する際は、個人アカウントの作成が必要です。
※アカウント作成の際は、東京大学のメールアドレスを使用してください。
u-tokyo.ac.jp、ipmu.jp、icrn.jp いずれかを含むメールアドレスで作成できます。

※従来のRefWorksのアカウントをお持ちの方は、新RefWorksへデータを移行できます。
従来のRefWorksからログインしてください。
新RefWorksへのデータ移行について


(参考)RefWorksを使うには?

------------------------------------------------------
New RefWorks is now available.

Members of the University of Tokyo can use New RefWorks free of charge. 
Legacy RefWorks users may continue to use Legacy RefWorks for the time being.

RefWorks is online reference management software. It allows to import 
bibliographic information from online databases, to create a personal 
bibliographic database, and to create a list of cited literature.

New RefWorks has features such as adding PDF files to the RefWorks library 
and compatibility with Google Docs.

Create your account before start using RefWorks.
【OK On- and Off-campus】New RefWorks https://refworks.proquest.com/

*The university's email addresses allowed to create New RefWorks account are following: 
u-tokyo.ac.jp, ipmu.jp, icrn.jp.
**Legacy RefWorks users can upgrade to New RefWorks. Log in to Legacy RefWorks.
Upgrading to New RefWorks

For more information, see How to use RefWorks


GACoSトップページへ戻る